2014年9月21日 星期日

夢想這條路踏上了,跪著也要走完

最近寫少了blog..突然感到腦袋沒有頭緒..好像海棉濕透了水再吸不到了..是時候轉一轉讓自己沉澱一下..
在Instagram開了戶..可以訓練自己用單一張相片及簡單字句去表達自己..之前書展買了不少書籍..為免浪費迫自己睇下書..給自己多點input..趁夏季就跑去gym操練或去沙灘給自己曬黑..另外機緣巧合之下又去了一躺旅行..希望生活調整後未來日子更踏實..
這本書俾到我好多自省..像一面鏡子..讓我再認識自己..回到問題基本..亦彷彿將心中千斤重擔都瀉下來..看完後有很好感覺..
作者Peter Su說: 心是一個人的翅膀..心有多大..世界就有多大..如果不能打破心的禁錮..即使給你整個天空..你也找不到自由的感覺..
無論怎樣..都希望每個人拿出勇氣..熱情..愛..去完成心中那個跪著也要完成的人生使命吧..能夠忠於自己..做自己..是最美,,也是最勇敢..

2014年6月7日 星期六

電車誌

平時偶爾會坐叮叮..但大多是那種革新現代版..
某日乘電車上街..剛巧登上一架頗為舊款式的車廂..令我覺得難得的是..上層椅子是那種用木造..而pat pat位是用類似籐織成的墊..而且..所有窗口都是用上油木框包著..襯上綠色的油漆..那種懷舊很有古典味道..還有..車頂上點著的是燈泡..再套上那玻璃燈罩..給人老爺車感覺..
幸好車箱中沒有太多乘客..加上我是坐較後位置..影到興起..我更加走落下一層繼續拍..好傻但都蠻有趣呢!
其實好細個時..我對電車都有種特別印象..它每每都是沿著自己的路軌..以穩定的速度前行..即使有時有其他車輛爬頭..電車依然穩步前行..電車就好似一個有智慧的老人..有著自己一套做人做事原則..從不遷越..從不走捷徑..卻只依著自己步伐..不亢不卑的忠於軌道前行..從不受其他人或事所撩動..永遠都是一副謙謙君子的模樣..

2014年5月26日 星期一

The Alchemist

A rather interesting book about listen to your heart and follow your dream. It talks about the notion that while most of us only look at the projection of our destiny, we may lack the determination to pursue and live out our destiny.
Personally it feels like a mirror reflection to me in the sense that it unlashed my feelings of struggles, hesitations and self-doubts which seemed to be draining the soul. It is fear that could stop you from achieving what you want.
At the same time, it also reinforced some of my faith toward life. It is the possibility of having a dream come true that makes life interesting. Life is a process and you must always protect your mind in order to nourish your thoughts of achieving your dreams. You must always stick with the very fundamental belief, especially at time of trials.
The book did not suggest any formula or solutions. It simply inspired me to reflect on my attitude toward life and to follow my dream, especially when time is precious or maybe even running out.
So what are your dreams...?

2014年5月5日 星期一

Goodbye Fat Angelo's ...

The news actually gave me quite a shock. After 16 years of serving the HK population, the restaurant suddenly came to its "close-down" mode. The place would surely bring back lots of memories.
For as long as I could remember, for the last decade it has been one of my favorite places for birthday treat, gathering dinners, and farewell lunches. Fat Angelo's provided not only authentic American-Italian menu, but inside there always seemed to have a homey atmosphere filled with joy, warmth, and laughters. The wall decorations, the table-cloth, the lighting, and the furniture all had given me a sense of home-coming. You could just sit there for hours and not realizing time passed.
And personally, I missed the ribs, cheesecakes, and the tiramisu...
Now all this became part of our history.

2014年4月30日 星期三

絲綢之路巡禮名曲集

一向以來絲綢之路都是一個我覺得好facinating嘅地方..給我的感覺是充滿神秘莊嚴..文化色彩..同歷史價值..
到現在為止我還未有機會去遊覽過..對她的印象亦只是很片面..不知從那時開始..絲路亦同時令我聯想到喜多郎的音樂..
近日買了一張當年華星年代推出的「絲綢之路巡禮名曲集」..由東亞唱片重新發行的CD..這是一張值得收藏的soundtrack碟..
Kitaro靈幻的曲風..只要閉上眼..彷彿瞬間就可以帶你穿越到古時的絲路之旅..那種感覺有點淒迷孤寂..又帶點哀愁斷腸..一幅幅駱駝商旅遊走浩瀚的畫面..不期然在腦海投放..尤其當聽到【萬里長城】..【敦煌月牙泉】..【黑木城】及【天山北麓】等..都有種將內心深處感覺都被挖出來一樣的震撼..


有時間就不斷在手機loop..希望有日可以帶住這些音樂..踏足絲路..


2014年4月14日 星期一

追憶

好快又一年..老爸已離開了十二個月..這一年來對他的思念都不斷..好多感覺都是在他離去之後才有..彷彿到他走了後我才重新再認識他..
他對家庭觀念的堅持..不知不覺間已影響到他的子女..而我好像在他離開之後才領略到一點點,,他為建立自己家庭的夢想所付出過的一切..老爸原來都是一個堅持夢想的人..
好多次都想..如果可以再見面..我第一個會做的..就是亳不考慮的撲上前去親一親他的臉頰..
若有所失的是..世上已好像沒有一個人會像老爸那麼無條件的去守護自己..有些說話他從來不會跟我說..但旁邊的家姐們都說他好緊張我的事..有時覺得好好笑..老豆對仔的緊張都是永遠有部份會藏於心底..這感覺有點甜但同時帶少少澀..
「徘徊悠悠長路裡 今天我知道始終要獨行
閒來回頭回望去   追憶去 邊笑邊哭邊喝啖酒
然而就算哭   仍暗私下慶幸
時日在我心留低許多足印
從前從前曾共我一起的   現仍在心內逗留」

2014年3月24日 星期一

刻畫人間的藝術

第一次接觸朱銘的作品..很喜歡他以人為中心的專注..除了令作品展現人生..當中亦嚐到點點哲理..感動人心..
人間系列 - 囚
牢籠代表了人間思維制度..社會標準..有時兩個人的關係是需要一定程度的彼此約束..為對方生活在相互信守的基礎上..鎖匙亦設於籠內..你若是選擇離開籠子..互約關係亦隋之改變..問題是多少人明白自己在社會..在家中..在人與人中自己的角色..而又忠於這些關係..?!
另一個牢籠呈黑白兩色..鎖匙同樣設於籠內..黑色一方是選擇自困在一些自製的無型壓力框框中..可以說是愁眉苦臉..但只要他願意亦隋時可以行到白色一邊..得到釋懷喜樂..問題是好多時人總容易受負能量支配..終日自困愁城..
個人認為囚系列最為深刻..好像一面鏡..將自己的黑暗想法都顯映出來..欣賞時候亦有種作品正與自己溝通的感覺..從來未有過的震撼..
這幅標題採自朱銘書法..亦好像為我解答了近日思想問題..給我方向去面對日後工作甚至是做人態度..
游泳系列
也是我喜歡另一個作品系列..朱銘巧妙地運用了不鏽鋼材料..去展現了人體肌肉出水後在陽光折射下的狀態..反映了作者對人體美學觀察與捕捉..
俗世人間
交織的人物木雕..令我聯想到眾生本是不一..但互相交織同時..又好像不斷在重覆一些行為價值..大家可是面對同一人生局面..沒有一個人的問題是特別的..所以也無需自怨自憐..更不應自我澎漲..只要謙卑一點就有能力去面對生活困擾..